Het internet biedt vele mogelijkheden, zo ook het internationale avontuur. Helaas is het vertalen van de bedrijfswebsite vaak niet genoeg om nieuwe klanten te trekken. De marketingstrategie moet aangepast worden op de internationale markt, omdat het publiek anders is. Buitenlandse potentiele klanten hebben vaak andere gewoontes, gedrag en behoeften. Elke doelgroep moet opnieuw in kaart gebracht worden om de beste resultaten te behalen. Na het in kaart brengen van de ideale doelgroep kan Facebook goed ingezet worden om interacties te stimuleren.
Het beperken van de talen
De Engelse taal is voor een groot deel van de inwoners uit andere landen leesbaar, maar om klanten echt te binden zal de website vertaald moeten worden in de taal van het land van de doelgroep. Vertalingen kunnen duur zijn, het wordt daarom aangeraden om eerst af te bakenen welke landen in de doelgroep vallen. Het vertalen van de website alleen is niet genoeg, ook marketingmateriaal, nieuwsbrieven en mails zullen omgezet moeten worden naar de nieuwe taal.
Vergeet bij het vertalen van de website content ook vooral de SEO gerelateerde aspecten van de website niet. Dit is cruciaal voor het ranken in de bekende zoekmachines, wat uiteindelijk zal zorgen voor meer website bezoekers.
Nieuwe content zal altijd in meerdere talen geschreven moeten worden bij een internationale website, wat naast veel tijd ook veel geld kost. Het internet maakt veel dingen mogelijk, maar weeg voor uw bedrijf goed af of de mogelijke opbrengsten opwegen tegen de moeite en kosten die erin gestopt moeten worden.
Door het aanschaffen van internationale proxies kan er beter gecontroleerd worden hoe de website presteert op internationale zoekmachines. Er kan anoniem, zonder geschiedenis, onderzoek gedaan worden naar de bedrijfspagina. Erg handig om een betrouwbare analyse te doen en resultaten te verbeteren.
Geoptimaliseerde Facebook targetting
Zodra het bedrijf klaar is om de internationale stap te maken kan Facebook zeer goed ingezet worden om meer klanten te binden aan het bedrijf. De doelgroep kan per land geselecteerd worden om het advertentiebudget optimaal te benutten. Het gebruik van een proxies kan zeer handig zijn bij het (automatisch) beheren van meer dan één Facebook account.
Blijf de resultaten van de advertenties altijd in de gaten houden en treed op tijd op bij campagnes die geen goede resultaten behalen. Door het bijhouden van conversies en acties kan er een waarde gekoppeld worden aan gebruikers en bezoekers van advertenties, zo kan uw bedrijf een weloverwogen keuze maken om een campagne te behouden of uit te schakelen.